Informatie en nieuws

Brabants Heem
De stichting Brabants Heem overkoepelt momenteel 123 Brabantse heemkundekringen met meer dan 33.000 leden. Het bestuur van Brabants Heem en alle aangesloten kringen in Brabant zijn voor 100% vrijwilligersorganisaties. Daarom geeft het bestuur met enthousiasme en overtuiging veel aandacht aan het vrijwilligerswerk.

De Drie Heerlijkheden (www.dedrieheerlijkheden.nl)
Heemkundekring De Drie Heerlijkheden is gevestigd in de Karkooi aan de Tiggeltsebergstraat in Rijsbergen.

Wesalia
De heemkundige kring Wuustwezel heet officiƫel Wesalia II maar wordt door de meeste mensen Wesalia genoemd.

Regionaal Archief West Brabant
Het West-Brabants Archief helpt u het verleden te ontdekken. Wij zorgen dat informatie uit de regio West-Brabant vindbaar en toegankelijk blijft. Daardoor wordt het mogelijk voor burgers, bedrijven, organisaties en verenigingen het heden beter te begrijpen